....המשך של חלק א...
ואילו מחשבות שאנחנו מייצרים לילדים שלנו כל יום.חלק מהפעולות
יכולות ליצור להם מחשבות מקדמות שיגרמו להם כן לעשות דברים ולפעול.
חלק מהפעולות שאנחנו נעשה ייצרו להם אמונה מגבילה.
אנחנו קוראים לה ב-NLP אמונה מגבילה בעולם האימון קוראים לה פרדיגמה.
אז מה למעשה מה הוא ראה ומה הוא הבין? הילד הבין את
"הקצה של הקרחון" ולא רק זה גם האנשים שהוא פנה אליהם
ראו רק את החלק העליון של התמונה. ראו רק את המפה ולא את השטח.
את ההמשך של הקרחון מתחת למים, זה נעלם מעניהם.
וזה אותו הדבר לגבי מפה של מקום אם אני אקח מפה
ואסע לפיה כמה פעמים זה לא אותו דבר כמו שבאמת השטח.
(מדובר כאן בכלים שבהם אני עושה אימון הורים מיתוך NLP-המפה אינה השטח)
אם אני אקח מפה של השכונה שלי בנתניה,
או אפילו מפה מלפני שנה אני לא אצליח להגיע לאח שלי שגר שם.
כי השטח השתנה, רחוב שהיה אין כניסה נהפך לדו סטרי ורחוב שהיה דו סטרי
הפך לאין כניסה.יותר מזה, אני בכלל לא הייתי מזהה את הבית, כי הבית בעצמו
השתנה וכו'
אני לא יודע מה איתכם אבל כאשר לי נפל האסימון או נפל לי האס אם אס :-)
"שהמפה אינה השטח", התקשורת שלי עם עצמי ועם הילדים שלי השתפרה
במאות אחוזים. כי אני הבנתי שמה שאני חושב ומה שאני מבין הוא לא תמיד נכון.
ויותר מזה אם זו המצאה שלי של המוח שלי,
אז אם אני יכול להגיד למוח להמציא המצאה חיובית על האירועים בחיים שלי.
למה לי לא לבחור בהמצאה החיובית שעושה לי הרגשה טובה.
וכמובן שגם מבינים שהמפות שלנו שונות. ז"א הדרך שבא אני רואה מצב
היא שונה ממה שהילד שלי רואה או החבר שלי רואה.
אז לגבי הילד, מהן האפשרויות שעומדות לפנינו? אז ככה, יש הנחת יסוד נוספת ב-NLP
שהיא אומרת שיש תמיד עוד אפשרויות לפעול יותר ממה שאתה חושב ברגע זה.
אז אנחנו יודעים שאחד מהערכים הכי חשובים שאנחנו צריכים לתת לילד שלנו
הוא התייחסות והוא זקוק לערך הזה כמו אוכל. אז אפשרות אחת ברגע שהוא
ניגש למרות שאין לי זמן להציע לו משהו אחר. לעשות להציע לו משהו אחר לעשות.
שגם יחשב כעזרה ולא יגזול ממני זמן. אפשרות שנייה היא להגיד לו תחכה כאן
שתי דקות ואני אראה מה אוכל לתת לך לעשות. ובטח יש עוד הרבה אפשרויות
יותר ממה שאני חושב כרגע...:-) כאשר תלחצו כאן עכשיו תקבלו אימון הורים - הנוסחה להורות מאושרת.
כאשר אתם לוחצים כאן עכשיו אתם מקבלים מדריך בחינם עם כלים שכל הורה חייב להכיר